Newsello.pl

Rola wody w życiu sportowca

Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne dla poprawnego funkcjonowania organizmu człowieka. Dowiedz się, dlaczego woda jest taka istotna, oraz czemu osoby aktywne fizycznie powinny w szczególności zawsze o niej pamiętać!
Rola wody w życiu sportowca [fot. Fotolia.pl/Materiały Partnera]
Rola wody w życiu sportowca [fot. Fotolia.pl/Materiały Partnera]

Aktywność z głową

Właściwe nawodnienie to klucz do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. O ten aspekt powinien dbać każdy, jednak osoby uprawiające sport powinny w sposób szczególny zwracać na to uwagę. 

Po co nam woda?

Woda reguluje między innymi temperaturę ciała, jest też składnikiem płynów ustrojowych i transportuje składniki odżywcze oraz produkty przemiany materii. Jeśli przyjmujemy zbyt mało wody podczas treningu komfort naszej aktywności może znacznie spaść, wiąże się to głównie z tym, że podczas wysiłku bardziej się pocimy, z naszego organizmu ucieka wtedy przede wszystkim woda, ale i składniki odżywcze, wzrasta również ryzyko odwodnienia się. Stan ten objawia się między innymi suchością w jamie ustnej czy uczuciem pragnienia. Organizm broni się jak może przed nadmierną utratą wody również poprzez ograniczenie objętości moczu. W ten sposób stara się zatrzymać konieczną do funkcjonowania ilość wody. Sytuacja taka jest niekorzystna dla naszego zdrowia, ponieważ w naszym organizmie mogą pozostawać toksyczne substancje. Właściwe nawodnienie sprawia również, że serce nie jest tak obciążone. Odpowiednie nawodnienie wpływa sposób znaczący na skuteczność i bezpieczeństwo treningu. 

Ile wody należy pić?

Aby właściwie funkcjonować powinniśmy pić około 1,5 litra wody dziennie. Jeśli wykonujemy aktywność fizyczną ilość ta zwiększa się. Ćwicząc tracimy bowiem wodę wraz z potem. By nie dopuścić do odwodnienia należy przyjmować płyny przed, w trakcie oraz po treningu. Zaleca się wypicie około 1-2 szklanek płynów przed treningiem. Pić należy małymi porcjami często, by uzupełniać braki na bieżąco. Jeśli chcemy właściwie nawodnić nasz organizm zaleca się picie wody mineralnej wysokozmineralizowanej, która uzupełni wydalane wraz z potem składniki mineralne takie jak wapń, potas, magnez czy żelazo. Każdy z tych składników zawiera Muszynianka, naturalna woda mineralna. Pozwoli nam ona uzupełnić niedobory. Utracone składniki odżywcze wpływają bowiem na pracę naszych mięśni. Magnez gwarantuje na przykład prawidłowy przepływ impulsów nerwowych do komórek mięśniowych.

Pamiętaj – sport to zdrowie, ale tylko z odpowiednim nawodnieniem!

Odwiedź stronę http://muszynianka.pl i dowiedz się więcej!

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zbędne kilogramy po świętach? SOS!

Zbędne kilogramy po świętach? SOS!

Forma
piątek, 05 stycznia 2018, 15:49
Tuż po świątecznych uniesieniach jest Sylwester i karnawał. Istnieje spore ryzyko, że nie wciśniemy się w wybraną na tę okazję suknie z cekinami. Nie chcemy Cię zachęcać do katorżniczych detoksów, ale warto byś wiedziała, że można temu zaradzić.
Małe kroki do zdrowego stylu życia w nowym roku!

Małe kroki do zdrowego stylu życia w nowym roku!

Forma
środa, 03 stycznia 2018, 14:13
Nadszedł czas by zacząć myśleć nad spełnieniem postanowień noworocznych! Dowiedz się, jak jeść zdrowiej bez zmuszania się do stosowania drakońskich diet.

Zobacz również